10 naturalnych sposobów na rozwiązanie problemów z biegunką.

Strach przed wizytą w łazience jest prawdziwy, moi przyjaciele. Wiesz, gdzie jest toaleta w każdej restauracji, centrum handlowym i miejscu, do którego idziesz. Skategoryzowałeś marki papieru toaletowego według skali od ostrych jak brzytwa do miękkich jak poduszka. Opanowałeś sztukę cichego wychodzenia do łazienki publicznie? Ale wiesz, że to nie jest sposób na życie – ciągle przywiązany do toalety

Biegunka jest zazwyczaj objawem głębszego problemu. Podczas znajdowania źródła twoich problemów z biegunką, może być wymagana konsultacja z twoim lekarzem. Istnieje jednak wiele naturalnych środków, z których możesz skorzystać, aby zmniejszyć częstotliwość, irytację i naglącą potrzebę. Wszystko po to, aby uspokoić przewód pokarmowy i rozwiązać problemy z biegunką.

1. Ziołowa herbata twoim przyjacielem

Potrzebujesz szybkiej ulgi? Herbaty ziołowe przydają się przy wielu problemach zdrowotnych – w tym podczas biegunki. Najlepsze składniki herbatki na biegunkę to czerwony wiąz, czerwona malina, pokrzywa, mięta i cynamon. Każdy z nich służy konkretnemu celowi dla zdrowia trawiennego, więc posiadanie jednego lub wszystkich z nich w szafce, może pomóc powstrzymać biegunkę.

Na przykład herbata z wiązu czerwonego jest wyjątkowo kojąca dla przewodu pokarmowego, pomagając w łagodzeniu stanu zapalnego i podrażnień. Chociaż najlepiej jest regularnie pić te herbaty, mogą one również pomóc doraźnie, w nagłej potrzebie.

2. Połóż się i zrelaksuj

Sama natura biegunki jest bolesna, więc aby złagodzić ból, połóż się na plecach z poduszką pod kolanami, a następnie umieść na podbrzuszu kompres. Pomoże to spowolnić nacisk w dół i uspokoić skurcze mięśni i podrażnienie. Leżąc w tej pozycji, weź kilka głębokich oddechów. Może to pomóc w uspokojeniu centralnego układu nerwowego, który odgrywa dużą rolę.

3. Popijaj zupy na bulionie kostnym lub warzywnym

Podobnie jak herbata, bulion to kolejny kojący napój, który może pomóc w rozwiązaniu problemu biegunki.

Na przykład bulion z kości jest zrobiony z kolagenu i żelatyny, które pomagają odbudować i naprawić uszkodzone komórki.

Bulion warzywny oferuje wiele składników odżywczych dla przewodu pokarmowego, aby pomóc uzupełnić utracone witaminy i minerały z powodu złego trawienia.

4. Unikaj nabiału, tłuszczu, cukru i nadmiaru mięsa

Te pokarmy są często najtrudniejsze do strawienia dla organizmu, a w rezultacie mogą przyczyniać się do podrażnienia przewodu pokarmowego.

Na przykład wielu z nas w naturalny sposób wyczerpuje się z enzymów niezbędnych do trawienia. Kiedy nie masz już zdolności rozkładania cukrów mlecznych (nazywanych nietolerancją laktozy), przetwarzanie produktów na bazie produktów mlecznych staje się dość trudne, co powoduje, że albo utrzymują się przez dłuższy czas w systemie, albo są szybko wydalane.

Tłuszcz jest kolejną zasobochłonną grupą spożywczą, a mięso często ma wysoką jego zawartość. Jeśli nie masz zdolności do tworzenia enzymu lipazy, który jest niezbędny do rozkładu tłuszczu, może to spowodować, że jedzenie będzie przez dłuższy czas pozostawać w twoim systemie lub gwałtownie zostanie wydalone.

Cukier jest często wysoko przetworzony i postrzegany jako pokarm dla takich rzeczy jak Candida, drożdże w organizmie, które mogą łatwo zarastać. Może to doprowadzić do stanu alarmowego i prowadzić do problemów, takich jak biegunka.

5. Dieta BRJG

Jeśli powyższa lista produktów właśnie wycina dużo z tego, co aktualnie jesz, oto kilka nowych produktów, które powinieneś włączyć do diety. Zwłaszcza, gdy biegunka nawraca, wracaj do podstaw, jedząc miękkie, łatwiejsze do strawienia pokarmy.

Produkty, które mogą w tym czasie przynieść najwięcej korzyści, mają przydatny akronim: BRJG. Banany, ryż, jabłka i grzanki (najlepiej bezglutenowe) mogą dać Twojemu systemowi przerwę od trawienia twardszych pokarmów, a także dostarczyć organizmowi kluczowych składników odżywczych.

6. Zaprzyjaźnij się z probiotykami

Czy wiesz, że dobre bakterie wewnątrz nas regulują większość procesu trawienia? Jednak poziomy pożytecznych bakterii mogą się obniżyć z powodu nadużywania antybiotyków, złej diety, braku błonnika, stresu i starzenia.

Probiotyki są pożytecznymi bakteriami, które można przyjmować przez suplementację lub przez spożywanie sfermentowanej żywności, aby pomóc przywrócić równowagę w przewodzie pokarmowym.

Probiotyki można znaleźć w sfermentowanych produktach, takich jak kiszona kapusta i ogórki lub w napojach takich jak kefir lub kombucha. Jeśli te nie odpowiadają Tobie lub nie są dostępne w lokalnym sklepie spożywczym, trzymaj butelkę probiotycznych suplementów pod ręką. Poszukaj takiego, który ma kilka milionów probiotyków i wiele różnych szczepów.

7. Pij sok z aloesu

Sok z aloesu to kolejny niesamowicie kojący napój, kiedy nie możesz powstrzymać biegunki. Tak jak używasz żelu Aloe Vera, aby ukoić oparzenia słoneczne lub ugryzienie robaka, sok z rośliny aloesu ma bardzo podobny wpływ na twoje wewnętrzne narządy. Po spożyciu aloes dostarcza kojąco powłokę do przewodu pokarmowego.

Zaleca się picie 60-120 ml Aloesu kilka razy dziennie, jeśli u pacjenta występuje biegunka lub ogólne zaburzenie trawienia. Korzystne może być również wypicie go tuż przed posiłkiem.

8. Powoli zwiększaj spożycie błonnika

Błonnik nie tylko pomaga usuwać toksyny i odpady (niektóre z nich mogą powodować podrażnienie przewodu pokarmowego, powodując biegunkę). W niektórych formach służy jako pokarm dla probiotycznej flory, utrzymując dobry poziom bakterii.

Aby rozpocząć, zwiększaj ilość błonnika powoli, aby twój system przyzwyczaił się do tej grupy żywności, szczególnie jeśli nie jest to normalna część twojej diety.

Zmielony siemię lniane może być świetnym sposobem na rozpoczęcie. Zmieszaj 1 łyżkę zmielonego siemię lniane w 1 szklance gorącej wody, aby uzyskać mieszankę.

9. Uczyń glinę swoim partnerem życiowym

Glina Bentonitowa jest przydatna do usuwania szkodliwych toksyn i złych bakterii w jelitach, umożliwiając rozkwit dobrych bakterii. Działa jak próżnia, powoli wysysa toksyny z przewodu pokarmowego, gdy się porusza. W przypadku braku środków drażniących, trawienie może zacząć normalnie funkcjonować.

Należy pamiętać, że glina bentonitowa powinna być używana z zachowaniem ostrożności, ponieważ jest bardzo odwadniająca. Zawsze przyjmuj ją z dużą ilością wody i zaczynaj od małej ilości.

10. Pomóż swojemu organizmowi lepiej rozkładać pokarmy enzymami

Jeśli organizm ma problemy z samodzielnym wytwarzaniem enzymów (które są niezbędne do odpowiedniego rozkładu białek, tłuszczów i węglowodanów), może to powodować wiele stresu w systemie. Może to skutkować powolnym lub szybkim czasem tranzytu, w zależności od tego, co jeszcze dzieje się wewnątrz, na przykład infekcji lub zapalenia.

Krótkoterminowa suplementacja enzymami trawiennymi może pomóc organizmowi lepiej rozkładać pokarmy, ułatwiając systemowi wchłanianie składników odżywczych i utrzymując normalny czas transportu. Może to również pomóc w zmniejszeniu niestrawionej żywności w stolcu.

Podsumowanie

Czy nie byłoby miło oglądać mniej swojej łazienki każdego dnia? Osobiście przeżyłem chorobę przewodu pokarmowego, która spowodowała wiele lęku w łazience i częstych wypraw do niej. Wiem, że może to być wyczerpujące. Jednakże, stosując się do wskazówek zawartych w tym poście, możesz pomóc swojemu ciału zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej, powoli powodując, że biegunka stanie się symptomem przeszłości.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *